Mark
    Contact             
Mark
Mark
Mark


Caution Weird Floor – XPUB Geocatching Game





︎ EN


Become a player of the Geocaching Game and visit Art Weekend in an unusual way.

Caution Weird Floor – XPUB Geocatching Game
The city as glistening greasy icy perilous polished silky unstable wet floor.
The THC Art Weekend’s locations as foothold niche perch toehold crevice hold footing device.

Martin Foucaut and Federico Poni, two students from the Master Experimental Publishing, Piet Zwart Institute, developed a web app allowing the user to compose and generate custom routes across the different contemporary art locations of the city.

These routes are generated from a series of combined words picked by the player, creating speculative poetry and offering many ways to explore the diverse manifestations from the event’s partners. During the Art Weekend, derive through Den Haag catching the Weird Yellow Signboards around the locations and get a Weird Slippery Poem.

Visit weirdfloor.thehaguecontemporary.nl (mobile only) for your geocaching experience or scan the QR code on one of the signs at our partner locations.




︎ FR

Jouez à ‘Caution Weird Floor’ (’Attention Sol Étrange’) et visitez le weekend de l’Art de la Haye d'une manière inhabituelle.

La ville est un sol glissant, gras, glacé, périlleux, poli, soyeux, instable et humide, et les lieux du THC Art Weekend sont des points d'ancrage, des niches, des perches, des crevasses, des dispositifs de maintien.

Martin Foucaut et Federico Poni, deux étudiants du étudiants du Master Experimental Publishing de l'Institut Piet Zwart, ont développé une application web permettant à l'utilisateur de composer et de générer des personnalisés à travers les différents lieux d'art contemporain de la ville.

Ces itinéraires sont générés à partir d'une série de mots combinés choisis par le joueur, créant ainsi une poésie spéculative et offrant de nombreuses façons d'explorer la ville. spéculative et offrant de nombreuses façons d'explorer les diverses manifestations des partenaires de l'événement. partenaires de l'événement. Pendant le week-end de l'art, déambulez dans La Haye puis scannez les panneaux jaunes bizarres autour des lieux et obtenez un poème glissant bizarre.

Visitez weirdfloor.thehaguecontemporary.nl (smartphone seulement) pour votre expérience de géocaching ou scannez le code QR sur l'un des panneaux dans les lieux partenaires.

.


Web Design
Federico Poni
Martin Foucaut
Concept
Federico Poni
Martin Foucaut
Graphisme/Graphic Design
Martin Foucaut
Partner
The Hague Contemporary
Signs locations
  1. — 1646 - Boekhorststraat 125
  2. — Beelden Aan Zee - Harteveltstraat 1
  3. — Beeldengalerij / The Sculpture  Gallery - Grote Marktstraat
  4. — Dürst Britt & Mayhew - Van Limburg Stirumstraat 47
  5. — Fotomuseum Den Haag - Stadhouderslaan 43
  6. — Galerie Maurits van de Laar - Herderstraat 6
  7. — Galerie Ramakers - Toussaintkade 51
  8. — Gallery Nono - Korte Vijverberg 4
  9. — Heden - Denneweg 14A
  10. — KABK - Prinsessegracht 4
  11. — KM21 - Stadhouderslaan 43
  12. — Kunstmuseum - Stadhouderslaan 41
  13. — NEST - De Constant Rebecqueplein 20B
  14. — Page Not Found - Boekhorststraat 126-128
  15. — Parts Project - Toussaintkade 49
  16. — PIP Den Haag - Binckhorstlaan 36
  17. — Stroom Den Haag - Hogewal 1
  18. — Studio Saber  Anna Paulownastraat 71
  19. — The Grey Space in the Middle - Paviljoensgracht 20
  20. — The Hague Street Art - Prinsegracht 14
  21. — Trixie - Scheldestraat 1-11
  22. — Uit het Gareel - Prinsegracht 12
  23. — West Den Haag - Lange Voorhout 102



Format
Web to Print
Printing method /Méthode d'impression
CMJK
Printing machine/Imprimante 
Unknown
Printer /Imprimeur
Willem De Kooning Academy
Paper/Papier
Unknown
Typefaces/Typographies
Brute grotesque (Bureau Brut)
At Apoc (Blaze Type)



🡠 prev | next 🡢



     




Caution Weird Floor – XPUB Geocatching Game





︎ EN


Become a player of the Geocaching Game and visit Art Weekend in an unusual way.

Caution Weird Floor – XPUB Geocatching Game
The city as glistening greasy icy perilous polished silky unstable wet floor.
The THC Art Weekend’s locations as foothold niche perch toehold crevice hold footing device.

Martin Foucaut and Federico Poni, two students from the Master Experimental Publishing, Piet Zwart Institute, developed a web app allowing the user to compose and generate custom routes across the different contemporary art locations of the city.

These routes are generated from a series of combined words picked by the player, creating speculative poetry and offering many ways to explore the diverse manifestations from the event’s partners. During the Art Weekend, derive through Den Haag catching the Weird Yellow Signboards around the locations and get a Weird Slippery Poem.

Visit weirdfloor.thehaguecontemporary.nl (mobile only) for your geocaching experience or scan the QR code on one of the signs at our partner locations.




︎ FR

Jouez à ‘Caution Weird Floor’ (’Attention Sol Étrange’) et visitez le weekend de l’Art de la Haye d'une manière inhabituelle.

La ville est un sol glissant, gras, glacé, périlleux, poli, soyeux, instable et humide, et les lieux du THC Art Weekend sont des points d'ancrage, des niches, des perches, des crevasses, des dispositifs de maintien.

Martin Foucaut et Federico Poni, deux étudiants du étudiants du Master Experimental Publishing de l'Institut Piet Zwart, ont développé une application web permettant à l'utilisateur de composer et de générer des personnalisés à travers les différents lieux d'art contemporain de la ville.

Ces itinéraires sont générés à partir d'une série de mots combinés choisis par le joueur, créant ainsi une poésie spéculative et offrant de nombreuses façons d'explorer la ville. spéculative et offrant de nombreuses façons d'explorer les diverses manifestations des partenaires de l'événement. partenaires de l'événement. Pendant le week-end de l'art, déambulez dans La Haye puis scannez les panneaux jaunes bizarres autour des lieux et obtenez un poème glissant bizarre.

Visitez weirdfloor.thehaguecontemporary.nl (smartphone seulement) pour votre expérience de géocaching ou scannez le code QR sur l'un des panneaux dans les lieux partenaires.

.


Web Design
Federico Poni
Martin Foucaut
Concept
Federico Poni
Martin Foucaut
Graphisme/Graphic Design
Martin Foucaut
Partner
The Hague Contemporary
Signs locations
  1. — 1646 - Boekhorststraat 125
  2. — Beelden Aan Zee - Harteveltstraat 1
  3. — Beeldengalerij / The Sculpture  Gallery - Grote Marktstraat
  4. — Dürst Britt & Mayhew - Van Limburg Stirumstraat 47
  5. — Fotomuseum Den Haag - Stadhouderslaan 43
  6. — Galerie Maurits van de Laar - Herderstraat 6
  7. — Galerie Ramakers - Toussaintkade 51
  8. — Gallery Nono - Korte Vijverberg 4
  9. — Heden - Denneweg 14A
  10. — KABK - Prinsessegracht 4
  11. — KM21 - Stadhouderslaan 43
  12. — Kunstmuseum - Stadhouderslaan 41
  13. — NEST - De Constant Rebecqueplein 20B
  14. — Page Not Found - Boekhorststraat 126-128
  15. — Parts Project - Toussaintkade 49
  16. — PIP Den Haag - Binckhorstlaan 36
  17. — Stroom Den Haag - Hogewal 1
  18. — Studio Saber  Anna Paulownastraat 71
  19. — The Grey Space in the Middle - Paviljoensgracht 20
  20. — The Hague Street Art - Prinsegracht 14
  21. — Trixie - Scheldestraat 1-11
  22. — Uit het Gareel - Prinsegracht 12
  23. — West Den Haag - Lange Voorhout 102



Format
Web to Print
Printing method /Méthode d'impression
CMJK
Printing machine/Imprimante 
Unknown
Printer /Imprimeur
Willem De Kooning Academy
Paper/Papier
Unknown
Typefaces/Typographies
Brute grotesque (Bureau Brut)
At Apoc (Blaze Type)



🡠 prev | next 🡢



     




Visual Identity / Studio Vitrines 





︎ FR 

Création d'une identité visuelle pour Studio Vitrines, un tout nouveau studio de création basé à Séoul (Corée du Sud) principalement axé sur "rien de particulier".

Cette identité est composée d'un logo animé, d'un système de mise en page utilisé pour montrer le travail du studio, et d'une carte de visite en relief. Le logo en constante métamorphose évoque la diversité des approches possibles lors de l’élaboration d’un projets, mais aussi le processus de reflexion  qui s'y joue. Lorsqu'il est agrandi et/ou décomposé, ce logo animé permet également de produire des transitions et déploiements d'images au sein d'une vidéo de plus ou moins longue durée. 




︎ EN

Creation of a visual identity for Studio Vitrines, a brand new design studio based in Seoul (South Korea) mainly focused on "nothing special".

This identity is composed of an animated logo, a layout system used to show the studio's work, and a business card in relief. The constantly changing logo evokes the diversity of possible approaches within this structure, but also the process of reflection and creation that takes place within it. When enlarged and/or decomposed, this animated logo also makes it possible to produce transitions and deployments of images within a video of varying length.






Client
Studio Vitrines (Seoul)
Directrice creative/Creative Director
Hansol Park
Styliste de Plateau/Set Stylist
Hanbit Park
Graphisme/Graphic Design
Martin Foucaut
Animation/Motion Design
Martin Foucaut



Format
Business card:
85x55mm
Social posts:
1080x1080px
Social profile picture:
110x110px
Social stories:
1920x1080px
Animated logo:
Various formats
Printing method /Méthode d'impression
CMYK Laser
Printing machine/Imprimante 
Unknown
Printer /Imprimeur
Unknown (Korea)
Paper/Papier
Unknown
Typefaces/Typographies
Custom unnamed animated font (Martin Foucaut)
Cormorrant (Google Font)
Yanamatrov (Google Font)




🡠 prev | next 🡢






      




Visual Identity / Studio Vitrines 





︎ FR 

Création d'une identité visuelle pour Studio Vitrines, un tout nouveau studio de création basé à Séoul (Corée du Sud) principalement axé sur "rien de particulier".

Cette identité est composée d'un logo animé, d'un système de mise en page utilisé pour montrer le travail du studio, et d'une carte de visite en relief. Le logo en constante métamorphose évoque la diversité des approches possibles lors de l’élaboration d’un projets, mais aussi le processus de reflexion  qui s'y joue. Lorsqu'il est agrandi et/ou décomposé, ce logo animé permet également de produire des transitions et déploiements d'images au sein d'une vidéo de plus ou moins longue durée. 




︎ EN

Creation of a visual identity for Studio Vitrines, a brand new design studio based in Seoul (South Korea) mainly focused on "nothing special".

This identity is composed of an animated logo, a layout system used to show the studio's work, and a business card in relief. The constantly changing logo evokes the diversity of possible approaches within this structure, but also the process of reflection and creation that takes place within it. When enlarged and/or decomposed, this animated logo also makes it possible to produce transitions and deployments of images within a video of varying length.






Client
Studio Vitrines (Seoul)
Directrice creative/Creative Director
Hansol Park
Styliste de Plateau/Set Stylist
Hanbit Park
Graphisme/Graphic Design
Martin Foucaut
Animation/Motion Design
Martin Foucaut



Format
Business card:
85x55mm
Social posts:
1080x1080px
Social profile picture:
110x110px
Social stories:
1920x1080px
Animated logo:
Various formats
Printing method /Méthode d'impression
CMYK Laser
Printing machine/Imprimante 
Unknown
Printer /Imprimeur
Unknown (Korea)
Paper/Papier
Unknown
Typefaces/Typographies
Custom unnamed animated font (Martin Foucaut)
Cormorrant (Google Font)
Yanamatrov (Google Font)




🡠 prev | next 🡢






      




Espaces médiatiques / Media spaces
              



︎ FR 

Espaces médiatiques porte sur la question de la représentation à travers les différents médias, supports et espaces de représentation. Martin Foucaut réfléchit en premier lieu au statut de l’écriture et de la lecture en réseau, en programmant son mémoire sous la forme d’un site Web consultable en ligne. Par la suite, il a souhaité interroger les effets du processus de transposition du Web vers le print, en imprimant cette publication sur différents supports physiques, depuis le site espacesmediatiques.martinfoucaut.com (actuellement hors-ligne). Il s’agit enfin de concevoir une scénographie souhaitant mettre en espace ce texte et ces images issus du Web. Elle s’incarne alors sous la forme d’une interface d’exposition directement inspirée du réseau de pages Web que constitue sa publication en ligne. Nous y retrouvons une série d’installations interactives souhaitant donner à voir, à lire, mais aussi à faire une expérience physique des nouveaux médias.




︎ EN

Media Spaces deals with the question of representation through the different media, supports and spaces of representation. Martin Foucaut primarily reflects on the status of networked writing and reading, by programming his dissertation in the form of an online Website. Subsequently, he wished to question the effects of the process of transposition from the Web to print, by printing his publication on different physical supports, from espacesmediatiques.martinfoucaut.com (currently offline). Finally, it is a question of designing a scenography wishing to put in space this text and these images from the Web. It is then embodied in the form of an exhibition interface directly inspired by the network of Web pages of the online publication. We find there a series of interactive installations wishing to give to see, to read, but also to make a physical experience of the new media.





Theoretical tutor/Tuteur théorique
Emmanuel Cyriaque, ÉSAD Orléans
Plastic Tutor/Tuteur plastique
Stéphane Pichard, ÉSAD Orléans
Technical assistance/Assistance technique
Florent Deloison, ÉSAD Orléans
Nicolas Tilly, ÉSAD Orléans
Stéphane Berard, ÉSAD Orléans
Scenographic advices/Conseils scénographique
Eric Verrier, ÉSAD Orléans
Erik Nussbicker, ÉSAD Orléans
Printing/Impressions
Clémence Brunet, ÉSAD Orléans
Materials/Matériaux
Paper : Imprimerie Peltier, Orléans
Computers : Marlène Bertoux, ÉSAD Orléans
TV & Video projector : Stéphane Berard
Proofreading/Relecture
Marie Danse, ÉSAD Orléans
Farah Josse 
Voice/Voix
Antoine Souvent
Actress/Actrice
Marilou Gosselin
Support & Assistance
David Jugi, ÉSAD Orléans
Stéphane Parrod, ÉSAD Orléans
Adrien Jacquemet
Martin Regnier
Jessie Paines
Daphnée Paris
Marilou Gosselin
Photography/Photographie
Adrien Jacquemet
Paul de Lanzac
Martin Foucaut
Maintenance/Entretien
Annick Moulin, ÉSAD Orléans
Bruno Perdoux, , ÉSAD Orléans
Sewing/Couture
Maryse Tranchet, ÉSAD Orléans



Format
110x180x14mm
Printing method /Méthode d'impression
CMYK Laser
Printing machine/Imprimante 
Canon IPFS100
Printer /Imprimeur
Imprimerie Peltier
Blinding/Reliure
Perfect blinding/Dos carré collé
Paper/Papier
Interior:
Olin natural white/blanc naturel — 80g
Rasilia Canaris vif — 80g
Covers:
Rive tradition — 220g
Rhodoid cover
Font/Typgraphie
Brut grotesque, text (Bureau Brut)
Droulers, italic (Bureau Brut)
Process
Web to Print
Source page
espacesmediatiques.martinfoucaut.com



Projet récompensé des félicitations du jury extérieur
Projet exposé à la galerie French Design by Via (Paris);
au Centquatre (Paris) et à l’ESAD Orleans.

Video du projet 



🡠 prev | next 🡢






©2020 tous droits réservés